Historia projektu / 2012 / 01

Historia projektu

24 sty

Zaruski na Pomorskiej Gali Żeglarskiej

Choć jesteśmy poza żeglarskim sezonem, w minionym tygodniu w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej odbyła się bardzo znacząca impreza.

Pomorska Gala Żeglarska, bo o niej mowa, to regionalne żeglarskie Oscary. Taki też wymiar i oprawę miało czwartkowe wydarzenie. Organizatorzy zadbali o każdy szczegół, dopisała widownia, a projekt ratowania Zaruskiego miał swój znaczący udział w tej imprezie.

Przygotowaliśmy specjalnie na tę okazję film przedstawiający historię ratowania naszego Żaglowca, wraz z najświeższym materiałem filmowym ze stoczni, a w foyer Filharmonii goście mieli okazję odwiedzić stoisko promocyjne z pamiątkami z Zaruskiego oraz wesprzeć dzieło jego odbudowy korzystając ze skarbony zbiórki publicznej.

Miłym akcentem była także nominacja wodowania kadłuba naszego Generała w kategorii “Żeglarskie społeczne wydarzenie roku”, a samą Galę rozpoczęła szklanka wybita dzwonem z Zaruskiego, w wykonaniu współgospodarza wieczoru Mateusza Kusznierewicza. Atmosfera oraz wyniki plebiscytu po raz kolejny pokazały, że pomorskie oraz Gdańsk żeglarstwem stoi, a my mieliśmy okazję spotkać wielu dawnych załogantów Zaruskiego, wysłuchać opowieści z minionych rejsów i umówić się na kolejne – już w tym roku 🙂 .

Tymczasem zapraszam Was do obejrzenia filmu, którym opowiedzieliśmy na Gali historię projektu “Gdańsk ratuje Żaglowiec”.

20 sty

Zaruski z WOŚP – dzięki Wam

Za nami kolejny Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Jurka Owsiaka.

Kolejny w którym wzięliśmy udział ofiarowując pamiątkę związaną z STS Generał Zaruski. I tym razem nie zawiedliśmy się na „żeglarzach internetowego oceanu” i dzięki Wam konto WOŚP zyskało cenne i przeznaczone na szczytny cel, złotówki.
Aukcja w której do zdobycia był nowy blok i płyta „Akcja Zaruski – Szantymeni wspierają odbudowę Zaruskiego”, miała spore wzięcie, a licytacja była zacięta. W końcu zwycięzcą okazał się młody Elblążanin, studiujący w Gdańsku, Przemysław Grybko, który wylicytował kwotę 730 zł . Gdy przed kilkoma dniami spotkaliśmy się w celu przekazania pamiątek, dowiedziałem się że udział Przemka w tej akurat aukcji nie był przypadkowy. Pasją 21-letniego studenta Politechniki Gdańskiej są podróże, żeglarstwo i góry. Pomysł na udział w naszej aukcji powstał z inicjatywy jego taty, który odbył swoje pierwsze szkolenie żeglarskie właśnie na Generale Zaruskim (w 1978 r.) prowadzone przez Bractwo Żelaznej Szekli, pod dowództwem kpt. Michała Sumińskiego.
W najbliższym sezonie żeglarskim Przemek planuje pływać na s/y Afinor, która to jednostka należy do Akademickiego Klubu Morskiego, a zwycięzca naszej aukcji jest jednym z jej opiekunów. Młodzi żeglarze planują wypłynąć w rejs bez zawijania po drodze do portów, do Kemi, jednej z najdalej wysuniętych na północ miejscowości w Finlandii, a w dalszej przyszłości mają w planach wyprawę na Spitsbergen.
Panu Grybko seniorowi oraz samemu Przemkowi życzymy pomyślnych wiatrów, wierząc że gest jaki uczynili wobec ważnych społecznie inicjatyw, jak finał WOŚP i odbudowa Zaruskiego, będzie dobrym omenem i zapewni powodzenie ich przedsięwzięć.

Ahoj! 🙂

10 sty

Wideo reportaż z GSR 10.01.2012r.

Zapraszam was na krótki spacer po Zaruskim oraz do jego wnętrza. To pierwszy materiał wideo z nowego miejsca cumowania, gdzie realizowany jest ostatni etap odbudowy STS Generał Zaruski.

2 sty

Aukcja WOŚP – zapraszamy!!!

Zapraszamy Was do udziału w charytatywnej aukcji na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, dzięki której możecie stać się posiadaczami cennej pamiątki z Zaruskiego 🙂 .