Żywienie w rejsie

Na Zaruskim jemy smacznie, zdrowo, różnorodnie, z uwzględnieniem przebiegu i specyfiki rejsu. Po latach doświadczeń gromadzonych przez kadrę oficerską (i tych osobistych i wypracowanych na Zaruskim), wiemy ile, czego i komu potrzeba w talerzu. Stworzyliśmy nawet własną książkę kucharską, której autorem jest nasz bosman Mirek, zawołany podróżnik, smakosz i koneser dobrej kuchni :)

Jednak należy pamiętać, że specyfika naszej działalności czyni z nas zakład zbiorowego żywienia bardziej niż restaurację ;):) Znajdziecie tu zatem nasz jadłospis, który pozwoli Wam przygotować się do rejsu także pod względem kulinarnym. Będziecie przecież zarówno konsumentami, jak i kucharzami podczas swojej wachty w kambuzie 🙂 Poniższe propozycje potraktujcie poglądowo, gdyż na ostateczne menu w czasie rejsu wpływa wiele czynników. Nie należy zatem zakładać, że projektowany poniżej posiłek czy danie we wskazanym porządku czy dniu wystąpi.

Staramy się także wychodzić na przeciw odosobnionym potrzebom żywieniowym, ale, jak łatwo sobie wyobrazić, w zakładzie zbiorowego żywienia, nie jest to łatwe. Dlatego poniższe opracowanie powoli Wam z wyprzedzeniem wyobrazić sobie realia żywieniowe w czasie rejsu. Liczymy na to, że będzie to smaczna lektura, która nastroi Was jeszcze bardziej entuzjastycznie na nadchodzący wspólny rejs 🙂

Dzień 1:

  • Obiad | Zupa pomidorowa, kotlet de volaille z ryżem i surówką
  • Podwieczorek | Banany
  • Kolacja | Pieczywo z żółtym serem, szynką, salami i hummusem, świeże warzywa

Dzień 2:

  • Śniadanie | Pieczywo z szynką, jaja z sosem majonezowym, sałatka ze świeżych warzyw z mozzarellą
  • Obiad | Potrawka z polędwiczką, kuskusem i warzywami
  • Podwieczorek | Wafelek, jabłko
  • Kolacja | Naleśniki z serem, jogurtem naturalnym i dżemem

Dzień 3:

  • Śniadanie | Pieczywo z salami i serem lazur, parówki z sosem kaparowym, świeże warzywa
  • Obiad | Penne z kurczakiem, fetą i szpinakiem
  • Podwieczorek | Gruszki
  • Kolacja | Zapiekanka makaronowa z boczkiem, żółtym serem i brokułami

Dzień 4:

  • Śniadanie | Pieczywo, jajecznica z szynką, sałatka ze świeżych warzyw z serem lazur
  • Obiad | Pierś z indyka z ryżem po tajsku
  • Podwieczorek | Chlebek bananowy
  • Kolacja | Tosty z szynką, żółtym serem i pesto, tosty z salami i serem lazur, sałatka grecka

Dzień 5:

  • Śniadanie | Pieczywo, frankfurterki zapiekane z serem, pasta warzywna, sałatka ze świeżych warzyw
  • Obiad | Zupa jarzynowa, ryba zapiekana z ziemniakami i surówką
  • Podwieczorek | Batonik musli + mandarynka
  • Kolacja | Sałatka meksykańska z kurczakiem

Dzień 6:

  • Śniadanie | Pieczywo z szynką, włoska pasta twarogowa, świeże warzywa, musli z jogurtem naturalnym
  • Obiad | Spaghetti z mięsem mielonym z indyka
  • Podwieczorek | Jabłka w cieście francuskim
  • Kolacja | Zapiekanka chłopska z kiełbasą, jajkiem i cebulą

Dzień 7:

  • Śniadanie | Pieczywo, pasta śledziowa, sałatka ze świeżych warzyw z tuńczykiem i jajkiem
  • Obiad | Żurek z kiełbasą i jajkiem, pieczywo
  • Podwieczorek | Ciasto jogurtowe
  • Kolacja | Pierogi z mięsem, kapustą i grzybami, barszcz czerwony

Dzień 8:

  • Śniadanie | Pieczywo z pastą warzywną i serkiem śmietankowym, parówki zapiekane z serem, świeże warzywa
  • Obiad | Zrazy wieprzowe z pieczarkami, kaszą i ogórkami kiszonymi
  • Podwieczorek | Ciasteczka maślane
  • Kolacja | Tosty z tuńczykiem, mieszanka sałat z ogórkiem i sosem czosnkowym

Dzień 9:

  • Śniadanie | Pieczywo z hummusem, jajecznica na boczku, świeże warzywa
  • Obiad | Pierś z indyka w sosie pomidorowo-ziołowym z ryżem i warzywami
  • Podwieczorek | Sałatka owocowo-makaronowa
  • Kolacja | Fasolka po bretońsku

Dzień 10:

  • Śniadanie | Pieczywo, pasta jajeczna, pasta fasolowa, świeże warzywa, musli z jogurtem naturalnym
  • Obiad | Zupa gulaszowa
  • Podwieczorek | Baton
  • Kolacja | Knedle ze śliwkami, jogurtem naturalnym i dżemem

Dzień 11:

  • Śniadanie | Pieczywo z salami i hummusem, parówki z sosem chrzanowym, świeże warzywa
  • Obiad | Penne zapiekane z sosem serowym z brokułami
  • Podwieczorek | Kokosówka
  • Kolacja | Tosty z kremem feta, świeże warzywa

Dzień 12:

  • Śniadanie | Pieczywo, pasta rybna, sałatka ze świeżych warzyw z jajkiem
  • Obiad | Zupa meksykańska
  • Podwieczorek | Brzoskwinie/nektarynki
  • Kolacja | Leczo pieczarkowe z kiełbasą

Dzień 13:

  • Śniadanie | Pieczywo z serem, pasztet z soczewicy, frankfurterki, świeże warzywa
  • Obiad | Pierś z kurczaka z kuskusem, pesto i warzywami
  • Podwieczorek | Banany
  • Kolacja | Sałatka makaronowa z szynką i ananasem

Dzień 14:

  • Śniadanie | Pieczywo, sery, pasta camembertowa, musli z jogurtem naturalnym
  • Obiad | Zapiekanka makaronowa z kurczakiem, jajkiem i pieczarkami, mieszanka sałat z dipem ziołowym
  • Podwieczorek | Tarta z jabłkiem
  • Kolacja | Meksykańskie pęczotto z piersią indyka

Dzień 15:

  • Śniadanie | Pieczywo z żółtym serem, pieczeń z karkówki, pikle, świeże warzywa
  • Obiad | Zupa rybna

Do każdego posiłku dostępne są napoje: herbata, kawa, woda z własnego systemu filtracji i uzdatniania.

Jak zapewne zauważyliście, powyższe zestawienie obejmuje sobą 15 dni, ale oczywiście nie każdy rejs jest tej długości. Zwróćcie także uwagę na fakt, że pierwszy dzień rejsu jest zawsze bez śniadania (bo zbiórka na statku jest później), a ostatni dzień jest bez podwieczorku i kolacji, bo rejs kończy się wspólnym pożegnalnym obiadem.

  • Formularz kontaktowy
  • Armator jednostki
  • Statek / załoga