Aktualności

MAST urocze ostatki...

Ostatni rejs w ramach projektu MAST, był wyjątkowo uroczy. Może zgodnie z powiedzeniem, że "kto zjada ostatki, ten jest piękny i gładki" ;):).

Ostatnie rejsy sezonu to wyjątkowe wyprawy. Przede wszystkim za sprawą idealnych warunków pogodowych, a głównie wiatrów, które pozwalały nam sprawnie i szybko przemieszczać się pomiędzy wybranymi lokalizacjami. W ostatnim rejsie w ramach unijnego projektu MAST, nie było inaczej, dzięki czemu w ciągu 10 dni odwiedziliśmy 7 różnych miejsc :).

Najpierw piękny hanzeatycki port Visby, potem wspólnie z naszym partnerskim żaglowcem z Litwy "Brabanderem" myszkowaliśmy w przepięknych szwedzkich szkierach, następnie zawitaliśmy do Kalmaru, gdzie załoga zwiedziła Muzeum Regionalne, po przypłynięciu do Karlskrony "zaliczyliśmy" m.in. Muzeum Morskie, a w powrotnej drodze do Polski zawinęliśmy do Darłowa i Helu, skąd po zdrowo przespanej nocy, ruszyliśmy do Gdańska.

W ten sposób zakończyliśmy żeglarską część unijnego projektu MAST, ale już szykujemy następne przedsięwzięcia... :)

Na poniższych zdjęciach możecie zobaczyć próbkę urody szwedzkich wysepek polodowcowych, tzw. szkierów. Te najgłębiej zapadły załodze w serca i na długo tam pozostaną. Co najmniej do momentu, gdy znów tam pożeglujemy :).