Gdańskie oldtimery – wyjątkowy rejs 14 maja 2019

W najbliższą sobotę 18.05.2019 r. odbędzie wyjątkowa impreza żeglarska. Pięć dostojnych i pięknych gdańskich oldtimerów, wypłynie razem by promować owoce unijnego projektu "Baltic Pass - Maritime Heritage Tours", realizowanego w międzynarodowym towarzystwie, w Programie Interreg "Południowy Bałtyk". Zainteresowanie tym rejsem było tak ogromne, że setka miejsc rozeszła się w ciągu kilku godzin w pierwszym dniu otwartej rekrutacji

Celem projektu było zdefiniowanie i opracowanie produktu turystycznego w postaci lokalnych i międzynarodowych tras żeglarskich, których program i atrakcje czerpią z bogactwa dziedzictwa morskiego Bałtyku.

Wypłyniemy flotyllą gdańskich oldtimerów w jednodniowy rejs, by odkrywać uroki Zatoki Gdańskiej. W tę wyjątkową podróż zabiorą nas STS „Generał Zaruski„, S/Y „Antica„, S/Y „Baltic Star„, S/Y „Bonawentura” i S/Y „Bryza H„.

Najbardziej interesujące miejsca związane z dziedzictwem morskim regionu, które znalazły się w programie tego rejsu, to:

  • Narodowe Muzeum Morskie – kompleksowe muzeum oparte na kilku obiektach, takich jak spichlerze na wyspie Ołowianka, statek parowy „Sołdek”, Żuraw i Centrum Kultury Morskiej. Wszystkie są widoczne z miejsca postoju STS „Generał Zaruski”, na nabrzeżu wyspy Ołowianka
  • Twierdza Wisłoujście – unikatowy pomnik fortyfikacji, Twierdza Wisłoujście, znajduje się na półwyspie Westerplatte, gdzie rozpoczęła się II wojna światowa. Jest to ważne miejsce do wejścia i wyjścia z gdańskiego portu
  • Latarnia w Nowym Porcie – budowa latarni zakończyła się 31 października 1893 roku. Ośmiokątna wieża, zakończona galerią i laterną z miedzianą kopułą, sięga wysokości 27,3 metra. W sylwetce latarni wielu dopatruje się podobieństwa do najpiękniejszej tego typu budowli Ameryki – obecnie już nieistniejącej latarni morskiej w Cleveland, nad jeziorem Erie. Na szczycie budowli umieszczono kulę czasu. Urządzenie to zostało przeniesione z drewnianej wieży, na której funkcjonowało od 1876 roku. Codziennie o godzinie dwunastej, na sygnał przychodzący drogą telegraficzną z Królewskiego Obserwatorium Astronomicznego w Berlinie, kula o masie 70 kilogramów spadała wzdłuż masztu zamontowanego na dachu laterny. Spadek kuli był sygnałem dla nawigatorów statków zacumowanych w pobliżu, według którego mogli dokładnie nastawiać swoje chronometry.

 

 

  • Formularz kontaktowy
  • Armator jednostki
  • Statek / załoga